Welkom

Nieuw E-mail adres: devrolijkevissersloz@gmail.com

In mei 2017 hebben wij, als HSV De Vrolijke Vissers Loon op Zand, het beheer overgenomen waar het de visvijver aan de Amerikastraat te Kaatsheuvel betreft en per 1 mei 2018 de vijver aan de Belgiëstraat te Kaatsheuvel.
Wij zijn blij dat wij als vereniging nu onze leden “eigen” water kunnen aanbieden.

Het beheren van het water vraagt van de vereniging en zijn leden inspanningen, niet alleen financieel maar ook fysiek. Denk daarbij aan het schoonhouden van de vijver en zijn omgeving. Het beheren van de visstand. Overleg met gemeente en federatie. Regelen verkoop dag en weekvergunningen. Regelen lidmaatschap, etc. etc.
Ook u, als lid van onze HSV of als visser met een dag en/of weekvergunning, kunt uw bijdrage leveren aan het beheer. Door u te houden aan de vergunningsvoorwaarden. Door gewoon uw rommel mee naar huis te nemen. Door het bestuur te informeren als er wantoestanden zijn. Etc. etc.
Heeft u vragen neemt u dan contact op met de vereniging!

Wat is er tot nu toe gebeurt:
In samenwerking tussen waterschap en gemeente is het vervuilde slib verwijdert, waarbij door een beroepsvisser de vis eerst afgevangen en verplaatst is naar de vijver aan de Belgiëstraat.
Vervolgens is in overleg met de federatie gekozen, om na het verwijderen van de slib, kleine karper op de vijver te zetten en de afgevangen vis die verplaatst was naar de Belgiëstraat niet terug te plaatsen.
De HSV heeft in overleg met de gemeente een aantal waterlelies verwijdert waardoor er betere vis mogelijkheden zijn.
Tevens heeft de vereniging, na overleg met Federatie ZuidWest Nederland en in samenwerking met Residentie Molenwijck te Loon op Zand de vis uit hun siervijver overgezet naar onze beide visvijvers in Kaatsheuvel

Aan de gemeente is verzocht om te kijken naar de mogelijkheden een steiger te realiseren voor mindervaliden aan de vijver in de Amerikastraat en wordt er gekeken naar mogelijkheden om de reeds aanwezige visplekken aan te passen, eventueel te voorzien van beschoeiing en (indien mogelijk) een soort verharding, waardoor de oeverkanten niet weggetrapt worden.
Het bestuur heeft de keuze gemaakt om vooralsnog geen extra visplekken te creëren omdat wij ook een natuurlijke oever en waterpartij belangrijk vinden.

Wij wensen u een fijn verblijf aan ons water en een goede vangst.
Bestuur HSV De Vrolijke Vissers Loon op Zand.

Welkom

Nieuw E-mail adres: devrolijkevissersloz@gmail.com

Heeft u vragen neemt u dan contact op met de vereniging!

Wat is er tot nu toe gebeurt:

Wij wensen u een fijn verblijf aan ons water en een goede vangst.
Bestuur HSV De Vrolijke Vissers Loon op Zand.